Perkongsian cerita-cerita tentang keluargaku......


Keluargaku adalah nyawaku.....Amat bermakna sekali dalam hidupku...
Tanpa mereka seumpama tidak lengkap hidupku...
Buat anak-anakku ,Mama sentiasa inginkan yang terbaik buat kamu semua...




Monday, February 14, 2011

......Debaran.......


Berdebarnya……………Berdebarnya nak tunggu 15.2.2011 (esok).  Penantian hampir 1 bulan untuk saya tau sama ada saya akan mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah dalam Program Pensiswazahan Guru (PPG). Harap sangat agar dapat, tapi kalau tak dapat……..maknanya tak ada  la rezeki saya . Saya kena cuba lagi la……

Saya pernah terbaca satu artikel yang mengatakan, kita ni kena sentiasa berfikiran positif  dan mendang kehadapan. Bila berfikiran positif, insyaallah semuanya akan menjadi seperti yang kita inginkan……..
Sebenarnya, sedari awal saya mengisi borang dulu pun lagi, hati saya ni macam berbelah bagi. Kalau dapat nanti, boleh ka saya lakukan. Maklum la dah lama meninggalkan zaman membaca buku dan menduduki peperiksaan sebab PTK (Penilaian Tahap Kecekapan) pun berkali-kali saya ambil, tapi tak jugak lulus……Adakah semua ini ditentukan oleh nasib?  Tapi kadang-kadang, nasib boleh diubah…..

Oleh itu, berfikiran positif la wahai SOLLEHATUN…….Insyaallah segala yang berlaku ada hikmahnya……

No comments:

Post a Comment