Perkongsian cerita-cerita tentang keluargaku......


Keluargaku adalah nyawaku.....Amat bermakna sekali dalam hidupku...
Tanpa mereka seumpama tidak lengkap hidupku...
Buat anak-anakku ,Mama sentiasa inginkan yang terbaik buat kamu semua...




Friday, October 28, 2011

Demam Campak...

Dalam seminggu ni, Amni asyik merap, kadang-kadang macam nak demam, sakit mata.... aishhhh dah la dengan keje kat ekolah yang melambak-lambak, tugasan untuk bengkel bina item pun tak siap lagi dan yang paling berat ialah tusagan semester 2 ni satu pun saya tak mula lagi...

Hilang demam & sakit mata, tiba-tiba kelmarin, kat badan  Amni ada ditumbuhi bintik-bintik merah kecil. Pada pendapat saya, itu ialah CAMPAK.... walaupun sedang bercuti 4 hari tapi, campak ni bukannya akan sembuh dalam masa terdekat ni...

Minggu depan pulak aktiviti saya agak padat. Hari Isnin nak bawak murid-murid untuk majlis Mahrajan J-Qaf( saya ni bukan la Ustazah tapi saya hanya tolong ajarkan Kalam Jamaie). Hari Selasa & Rabu pulak saya akan ke PKG Sg Ular sekali lagi untuk bengkel bina item....
Harap Amni akan cepat sembuh, nampak gayanya minggu depan terpaksa la hantar Amni kat Tok dia...Kalau nak hantar kat taska mesti depa tak mau punya la... Lagipun malas la nanti jadi buah mulut orang...Anak sakit pun dok hantar lagi kat Taska...

Harap Amni kuat melawan campak tu dan cepat sembuh wahai anakku..... Saya pun kerapkan lagi menyusukannya untuk kuatkan antibodi badan dia.... Walaupun dalam keadaan yang kurang sihat, dia masih jugak aktif macam biasa, cuma kadang-kadang tu aje dia akan merap. Setahu saya campak ni memang akan menyebabkan sakit & lenguh seluruh badan.

Sunday, October 16, 2011

Kuih Pau

Ini merupakan percubaan kali kedua saya dalam menghasilan Kuih Pau. Menjadi.....tapi masih perlu dicuba lagi untuk mendapatkan hasil yang lebih baik lagi.



So, layan gambar aje la....                                                 

Saturday, October 8, 2011

Family Expo

Kelmarin, pertama kalinya saya ke Family Expo kat PISA. Kalau sebelum ni, saya hanya tengok dalam TV, majalah, FB & dengar cerita dari kawan-kawan aje. Tapi kelmarin, impian menjadi kenyataan.



Pada asalnya saya hanya nak ke sana untk dapatkan botol susu Avent buat Nur Amni Safiya. Daripad apa yang saya dengar, barangan kat expo memang selalunya murah-murah.



Memang betul apa yang dikatakan. 3 biji botol 4oz hanya RM65.50, sedangkan kalau harga sebenar RM111.50. Jauhkan bezanya, boleh la berjimat sikit (walaupun dah di umumkan hujung tahun ni akan dapat bonus). Bonus tu saya nak gunakan untuk buat langsir nak masuk rumah baru kami nanti, Insyaallah...

Habis semua booth saya pusing, tapi tak la singgah lama pun. Niat dihati masa sebelum pi, nak la singgah kat beberapa booth untuk nak sembang-sembang sikit tentang bab-bab penyusuan susu ibu. Tapi disebabkan saya bawak gerabak kereta apa yang panjang & ditambahkan dengan masa yang agak terhad sebab suami nak menunaikan solat Jumaat, maka walaupun tak berapa puas nak menghayati semua yang ada kat sana, namun saya rasa dak ok la....

Lepas beli botol, sambil-sambil nak keluar dari PISA, saya sempat singgah kat booth PUREEN dan ini yang sempat saya beli. Semua ini memang barangan kegunaan harian anak-anak saya....Saya memang sukakan barangan Pureen ni...

 Apa ye dalam ni?????

 Ini dia.....



 Kegunaan harian anak-anakku....

Free gift dari booth Pureen

Lepas membeli dan membelah, saya pun keluar la dari PISA menuju ke masjid. Harapan saya agar lepas ni saya akan berkesempatan lagi ke expo macam ni....Insyaallah.....